12 juni 2013

meubeltjes opknappen en ANNIE SLOAN...krijtverf...

Ik zette mijn blog ooit op vanwege mijn haakpassie 
en om meer haakfanaten tegen te komen en wat van ze op te steken...
Maar ik volg ook steeds meer mooie blogs vol wooninspiraties, want ook daar gaat mijn 
passie naar uit... Alles wat met het huis/tuin of interieur te maken heeft.
Ik word blij van de dames die mij laten meegenieten van hun prachtig ingerichte huizen!
En tuinen...

Ik ben trouwens echt een beetje ziekelijk wat dat betreft hoor... kan geen woonprogramma missen 
en dat stopt niet bij de Nederlandse zenders, aarrgghh...
Vind gewoon alles leuk wat daarmee te maken heeft... even in andermans huis kijken en 
mee genieten en ideetjes opdoen.
Zo heb ik ook een liefde voor de romantische stijl, met kantjes en oud servies en hou ik van 
brocante en Jeanne D'Arc Living (geweldig merk trouwens!), maar vind ik ook Tilda, Pip of 
Greengate leuk en ook Piet Boon en de strakkere Deense stijlen...met hun rustigere basic kleuren.
...en dat is niet altijd makkelijk! 
(Manlief is duidelijk hoor..."geen tierelantijntjes, maar strak!").

Maar meubeltjes opknappen of zelf maken is altijd leuk in welke stijl dan ook
en dat deed ik eigenlijk al heel lang, ik liet het alleen niet zo vaak zien hier.
Heb ook niet zoveel foto's daarvan, maar daar komt verandering in...
(Nachtkastje in matglanzende acrylverf, met roze bloemknopjes, zie webwinkel)

En sinds een paar maanden ben ik ook helemaal in de ban van KRIJTverf.
Krijtverf van Annie Sloan wel te verstaan, omdat haar kleuren me erg aanspreken en voor iemand 
die van kleur houdt is dit een geweldig merk. Kijk maar eens mee naar de kleurenkaart hier.

Je kunt met de Annie Sloan-verf over bijna alles heen verven zonder het eerst te hoeven 
behandelen of schuren. Zelfs op glas is het geen probleem en ik zag er gelijk ideetjes mee 
om leuke waxinepotjes bewerkt met deze krijtverf te maken. 
Hier een idee van in roze krijtverf (kleur: Henriette) getamponneerde potjes (met sponsje) 
met een motief van onderzetters van de Action met een hartje uit het midden geknipt.
Heb er nog een mooi fijn kanten lintje omheen gebonden (sorry geen foto van) bij de hals 
wat het geheel af maakt.

En dus is krijtverf (er zijn meerdere merken op de markt) een super verf om 
je lekker mee uit te leven! Heb er van alles mee geverfd...
Ik kon het zelfs niet laten om ook onze eettafel onder handen te nemen en de eerste laag 
"Pure white" met een blanke waxlaag is ondertussen aangebracht.
Het waxen heb ik gedaan omdat er gelige plekken van het eikenhout doorkwamen en die 
wil ik liever niet zien, dus eerst een laag wax om daarna weer een dunnere laag Pure white 
eroverheen te verven met een waxlaag als bescherming tot slot.
Eindresultaat laat nog heel even op zich wachten...

Interesse in net zo'n tafel als hier bij ons staat? Manlief heeft hem zelf gemaakt, dus stuur me even 
een mailtje en misschien kunnen we iets voor je betekenen.

Dienbladen zijn ook zo leuk als verfklusje tussendoor, hier de kleur Provence.

Zit ik nu al een hele tijd te denken om de gave kleur "French Linen" (die naam alleen al..zucht..), 
zie de kleur van het dienblad met de emmer met bessen, op mijn muren bij de serre deuren te verven.

Verder heb ik menig krukje (schattig wit met een lichtblauw hartje in het midden...)
...helemaal vergeten op de foto te zetten...
Tafeltjes en kastjes en alles wat leuk is om te verven is in de krijtverf gezet en nu staan de 
volgende projecten alweer te wachten om in een nieuw jasje gestoken te worden.
 
Dus vanaf nu vaker mijn meubeltjes hier te zien en te vinden in de webshop of op markten 
of fairs waar ik zal staan.
Ook zal ik uitleggen wat en hoe ik het geverfd heb. Misschien wel handig voor diegene die er 
ook eens mee aan de slag willen gaan maar nog niet weten hoe te beginnen.
Maar vragen om advies kan ook altijd...


Dit weekend heb ik weer een cursus over een andere techniek van verven dus zo hoop ik meer 
thuis te geraken in de diverse soorten verftechnieken, altijd handig! 


Ga ik jullie nu een goede nacht en voor morgen weer een gezonde en zonnige dag toewensen!

Liefs, Joyce.











6 opmerkingen: