20 juli 2012

Veel gemaakt, veel op Facebook gezet, maar weinig geblogd...

Hoi allemaal!!
Ik heb me er eindelijk eens toe gezet om ook hier weer eens
een leuke post te plaatsen...(nou ja, je hoopt dan dat een ander hem leuk vind!...)...
nadat ik me met moeite weer kon losrukken van alle verhalen die jullie bloggers
op jullie eigen blog hadden geschreven de afgelopen tijd! 
Wat een hoop leuke verhalen en mooie maaksels zag ik voorbij komen!
Ik heb heerlijk gelezen en hier en daar even een krabbel achtergelaten, 
maar me daar toch maar even van losgerukt omdat ik anders niet meer aan mijn eigen blog
verhaal toe zou komen..

Ik heb veel geknutseld en dat meestal ook op Facebook gezet en daardoor 
had ik het gevoel dat ik mijn creaties al aan de "wereld" had laten zien...
Maar dat is eigenlijk niet zo, want ik heb wel wat vrouwen op FB toegevoegd, 
die ik ook uit blogland ken, maar er zijn daar ook heel veel vrouwen op FB
die ik heb ontmoet omdat ze zich voornamelijk bezig houden met brocante en 
woonspulletjes, want ook daar heb ik een zwak voor...maar niks met haken of naaien.

Dus nu maar eens aan mijn medebloggers hier mijn knutsels laten zien!!
Want ik heb de afgelopen maand heus niet stil gezeten...(kan ik dat eigenlijk wel...?).
Ik ben, zoals ik in mijn vorige post schreef, bezig geweest met kussens voor op mijn bank 
en die zijn erg leuk geworden! Ik geniet er nog elke dag van!
En hier dan het uiteindelijke resultaat.


En samen op de bank in die vrolijke kleuren staan ze te heerlijk pronken!

Daarna ben ik nog bezig geweest met wat kleinere projectjes, zoals bloemen haken, 
en een bovenstukje haken voor een meisjesjurkje, maar die is nog niet naar mijn zin...

En met deze heerlijke loungedeken voor een "frisse" zomeravond.
Daar waren er de afgelopen weken genoeg van...jammer genoeg...
Het is toch een stukje romantischer met een haardvuurtje in de tuin op een zwoele 
zomeravond en dan dit loungedeken om je schouders gedrapeerd!! Maar ja...



Ik heb hierbij de prachtige Tildastof gebruikt omdat ik die zo mooi vind. 
En als versiering de leuke bloemen die ik heb gehaakt via een engels blog.

Vervolgens kreeg ik een stortvloed van nieuwe ideetjes voor tassen...ja ik kan er ook
niks aan doen, bij mij komt het altijd op de meest onverwachte momenten... in de auto, 
op de wc (ja, echt!!), in de supermarkt, in mijn bed als ik toch écht moet gaan slapen..arghh...
en ga zo maar door...
Maar ik MOET dan ook echt weer aan de haak of naai of knutsel, anders stoppen die
hersenspinsels gewoon maar niet??!! 
Dus,
Tas... 
de tas die ik vorig jaar in Frankrijk had gekocht wilde ik namaken van een hele leuke 
geplastificeerde katoen die ik gekocht had tijdens een stoffenspektakel. 
Zo'n heerlijke stoffenmarkt waar elk jaar een vrouwtje staat die zulke leuke stofjes
verkoopt en deze ook nog eens in geplastificeerde uitvoering verkoopt.
Helemaal leuk!! Ik wordt er zoooo hebberig van...zucht...
En wat een leuk materiaal om mee te werken, al moest ik wel een beetje oppassen met 
het verwerken ervan, want het glijdt niet zo heel makkelijk als stof onder je naaimachine 
door...




Een bijpassende bloemetjes stof voor de binnenkant en een binnenzak voor wat losse spulletjes.
De tas watteren met fiberfill en een splitje om de tas iets verder op te laten gaan. 
Voor de handigheid ook een lint met een clip waar je je sleutels aan vast kunt leggen,
zodat je nooit naar je sleutels hoeft te zoeken...(geen foto van)...
En een zelfgemaakte blauwe bloem als versiering met aparte knoop in 't midden.





En dit is dan mijn eerste TAS! 
Hij is erg leuk geworden al zeg ik het zelf en het leukste is...
dat ik deze stof ook nog in een andere kleur heb met wit als ondergrond....
Ooooo... ik kan niet wachten...mijn handen jeuken...
Maar er borrelt ook nog een andere idee.
Een tas van stof in allemaal reepjes, met ruches en lintjes in lieve zoete kleurtjes...
help, welke ga ik het eerste maken???

Het is maar goed dat ik vanaf nu vakantie heb, kan ik me heerlijk gaan uitleven in 
mijn knutselkamertje en met het opstarten van mijn webshop.
Hij gaat er komen, binnen nu en vier (vakantie)weken...
En dan kunnen mijn zelfgemaakte tassen, kleedjes, hartjes, loungedekens, poefjes,
kussens en vele andere knutsels geplaatst worden en terecht komen bij diegene die er 
blij van zal worden...
Ik hoop dat jullie nu ook weer even heerlijk bij mij konden lezen en ik waardeer het 
ontzettend als je een berichtje achterlaat. 
Alvast bedankt natuurlijk daarvoor! 
En dan wens ik iedereen een heerlijke, zonnige tijd toe. 
Dat hebben we ondertussen wel verdiend hier in Nederland.
Dikke knuffel,

Joyce.

8 opmerkingen:

  1. Wow wat een ontzettend mooi dingen heb jij gemaakt zeg!Nou ik heb me ook zowat scheel gehaakt de afgelopen 3 weken van onze zomervakantie i.v.m het slechte weer en ben totally hooked!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt zeker niet stil gezeten! Wat een leuke dingen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke Prachtige spulletjes heb je gemaakt, super, wat leuk dat je op Facebook te vinden bent, kan ik je daar ook vlogen? Fijn weekend groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Joyce,
    Leuk om weer eens zo uitgebreid van je te horen! Jij hebt beslist niet stilgezeten! Wat een mooie creaties: de kussens, de prachtige deken en de tas, helemaal TE GEK! Wat mega productief :) Zit ik wat boekjes van papier in elkaar te zetten, haha.
    De vakanties hier in het zuiden zijn inderdaad al veel eerder begonnen, alleen moest ik zelf nog wachten tot deze week, maar ik ga nu genieten van nog 3 weken vrij, heerlijk!
    Groetjes en geniet van de zomer!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAT HEB JE MOOIE DINGEN GEMAAKT ZEG!!
    JE KUSSEN JE DEKEN EN REST GEWELDIG MOOI!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige dingen maak je.... ik ga je volgen, zeker nu we net "vriendjes" zijn geworden op facebook. hihi Die Tilda stof heb ik ook in de winkel. prachtig.... verwerkt in die plaid zo. fijn weekend. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tiss zo stilll aan de overkant hihi

    Mis wat op je bloggie meis???

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jee wat een superleuke blog heb jij, ik ben je gelijk gaan volgen, misschien vind je het ook leuk om mij te volgen, mijn blog heet my lovely pink home.

    groetjes

    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen