6 januari 2013

Kerstmarkt en nieuwe kansen in 2013

Graag wil ik jullie vertellen over de kerstmarkt waar ik voor het eerst heb mogen staan 
met mijn zelfgemaakte spulletjes. 
Mijn dochter was mijn grote steun en kanjer om te helpen doorzetten...
Zij werkt bij een gezellig strandpaviljoen waar ze een leuk contact heeft met 
de eigenaresse, 
die van mijn dochter te horen kreeg dat ik allerlei spulletjes zelf maakte. 
Aangezien de eigenaresse wist dat er een kerstmarkt op stapel stond bij het strandpaviljoen, vroeg ze aan mijn dochter of ik het niet leuk zou vinden daar te gaan staan met mijn spulletjes...
Nou, ik was zeer vereerd en heel blij verrast...
Maar tegelijkertijd ook angstig of ik dat wel zou kunnen en of het voor mij haalbaar was.
Dan moest ik in een korte tijd veel (tja, hoeveel eigenlijk??) zien te maken en ook zien 
dat ik niet teveel ziek zou zijn...
een best onmogelijke opgave, omdat ik dat laatste natuurlijk helemaal niet in de hand heb.
Toch was mijn dochter daar om mij te steunen door me steeds bemoedigend toe 
te spreken en te zeggen dat we wel zouden zien hoever ik zou komen. 
Ze zou me helpen en mocht ik uitgerekend die dag doodziek op mijn bed liggen dan zou zij op de markt gaan staan...
Want je kunt wel zo leuk veel spulletjes maken, maar je wilt ze ook wel verkocht hebben!
Mijn huisje puilt al uit zonder al die extra spulletjes...slik...

En dus ging ik aan de slag met allerlei ideetjes uit mijn hoofd of gevonden op het internet, zoals potjes beplakken met lint en band en versieren met leuke dingetjes. 
Je kunt er lekker mee los gaan en geheel je eigen ideetjes er op loslaten, 
heerlijk om te doen en een superleuk resultaat!! 
Wat vond ik dit leuk om te doen!!
En gewoon met goedkope en simpele (alles)lijm van de Action, dus ben je zelf ook blij geworden van deze foto's, zoek dan een leuk kantje, een oud glazen potje (of meer... want het staat zo leuk als je ze bij elkaar zet!), wat mooi lint en misschien wat versiering waar je eerst niks mee wist te doen en kijk wat er voor moois 
onder je handen vandaan komt... 
SUCCES!!
Omdat ik een verscheidenheid aan spulletjes op mijn kersttafel wilde hebben, ging ik ook aan de slag met mijn haakwol en pakte ik zelfs de breipennen erbij...
Er werden een paar mooie sjaals en cols gehaakt (van mooie acrylwol) in een door mij zelf ontworpen motiefje.

Ik vond het motiefje erg leuk gelukt en was er best blij mee, maar
het was wel een tijdrovend motiefje...
De col, op de foto hierboven nog niet geheel in elkaar gezet, heb ik ondertussen zelf om 
en ik ben gek op die kleurencombi en ik krijg er veel leuke reacties op! 
(Jammer genoeg geen mooie foto van het eindresultaat...)

De foto hieronder is van een andere col met een donkerdere rand om het bloemetje.
Maar ook deze col is prachtig! En nog te koop, dus mocht je interesse hebben? 
Laat het me dan even weten...
Mijn man had een aantal prachtige foto's gemaakt, met een veel betere camera en dat verschil is te zien, want wat is de foto hierboven mooi van kleur...
 Jammer genoeg heb ik geen foto van de sjaal en col gebreid van die prachtige zachte wol, maar links zie je een beginstukje van deze wol en hoe het verloop van de kleuren er uit ziet.
En de rechterfoto laat een donkergrijze met roze en lichtroze sjaal zien in het 
weer door mij verzonnen motiefje. Ook hiervan is er nog eentje over...
Om wat meer sjaaltjes te haken, nam ik ook de favoriete "grannie"steek en maakte ik 
 diverse kindersjaaltjes in vrolijke kleurtjes.
(Deze hoort bij de poncho van de foto hier verder onder).
Hier gedrapeerd,én gefotografeerd, op één van de zelfgemaakte steigerhouten krukjes 
die manlief maakte! We hebben er nog 1 op voorraad, dus heb je interesse... 
laat gerust wat horen!
Vooraf aan die kindersjaals haakte ik eerst nog twee kinderponcho's die mijn prachtige nichtje maar wat graag wilde showen... 
...als Billy (mijn tekkeltje en haar grote vriend...) er maar ook op mocht staan.
Tja, geen probleem natuurlijk, behalve dan, dat mevrouw geen moment stil staat en 
de honden er prachtig met een paar vampierogen op kwamen te staan 
omdat ik zo'n onhandig cameraatje heb 
die op de 1 of ander manier dit soort ogen laat zien...
Hoezo onhandig met al die foto apparatuur?...ehhh...en de tv, dvd en andere apparatuur...
Hahahaa...geen geduld voor om me daar mee bezig te houden, alhoewel ik dat met 
mijn fototoestel wel jammer vind. Toch maar eens in verdiepen...
....ik zeg alleen nog niet in welk jaar...kuch.... 
Excuses dus voor de vreemde hondenogen...

En ook nog in een andere kleur die passent is bij eerder getoonde kindersjaal...


...Om op te vreten dit smoeltje....

Ik laat nog wat foto's van mijn man's hand voorbij komen, want hij was er 
ook druk mee en een grote hulp! 


Hij maakte een A5 formaat flyer voor me en visitekaartjes om bij de kerstmarkt op 
tafel te kunnen leggen en hij was druk in de weer met steigerhouten kerstboompjes 
in verschillende maten, krukjes en hangkastjes.

Kortom,
we hadden er heel wat werk van gemaakt zo met z'n allen en ondanks dat ik een 
paar keer vreselijk ziek was geweest, rolde er toch een aardige kraam vol van onze 
"gezamenlijke" hand! 
 En we hadden een hele mooie plek met uitzicht op ons heerlijke strand en de zee!
Met een grote steigerhouten tafel, die al mooi van zichzelf was en we dus niet gingen bedekken 
met een kleed. Onze spullen konden er zo op!

 En naast onze tafel was een zithoekje (wat nog een verhaal apart was, want het was nog een
hele klim om met een beetje goed fatsoen op zo'n hoge stoel te klimmen... we lagen in een deuk om 
ons gestuntel er op te klauteren, hihiii....) die heel handig bleek.


Deze foto is niet zo heel scherp, maar ik wilde hem jullie toch niet onthouden.
Ik had gelukkig ruim voldoende zelfgemaakte spullen om de tafel te vullen 
met hartjes, moodboards, kanten potjes, babydekentjes, babymutsjes, poezen knuffels, matroesjka's, slingerhartjes, kersthartjes en natuurlijk niet te vergeten de houten 
spullen van manlief en nog veel meer wat ik nog te koop had staan in mijn 
webshoppie.

Ik heb het met heel veel plezier gedaan (was supertrots op mijn dochter) en kreeg 
lieve reacties van de bezoekers die langs kwamen.
Jammer genoeg wisten te weinig mensen van de kerstmarkt af en lonkte het weer ook
niet echt om even te gaan uitwaaien op het strand, dus was de aanloop wat 
minnetjes en zaten we soms een hele tijd te wachten op bezoekers...
Toch stonden we met gezellige medemensen en hebben we wat contacten gelegd
waar misschien in de toekomst weer wat uit voort kan komen! 
We zullen het zien...
Ook waren er lieve vrienden, familie en kennissen die blij waren dat sommige dingen
gelukkig nog niet verkocht waren zodat ze die alsnog konden meenemen.
Zo is mijn schoonzusje nu diep gelukkig met mijn zelfgemaakte linnen tas en staan er
aardig wat gezellige potjes te branden bij mijn moeder en bij overige familie.

Ik heb ook nog een foto waar ik samen met mijn dochter achter de kraam sta, maar die kan ik niet meer vinden dus die houden jullie even tegoed van mij.
Het is misschien wel eens leuk te weten wie nou die Joyce is, die zo 
tegen je aan zit te teuten...nou, nog even geduld... 

Jammer genoeg moest er toch weer een hoop mee naar huis, maar ik heb de smaak te pakken met die markten, dus ik ga nog even door met spulletjes maken (ik kan toch niet anders, want ik MOET gewoon knutselen) en eens kijken waar ik van het voorjaar kan gaan staan.
En misschien geef ik wel mijn eerste mini tuinfair??!! 
Want ook dat borrelt al heel lang in mijn hoofd...dus wie weet wat 2013 ons zal
gaan brengen?...

In ieder geval hoop ik dat dit jaar een mooi jaar voor iedereen gaat worden,
zodat we allemaal de aarde een stukje mooier zullen maken omdat we met z'n allen 
gelukkig zijn en dat uitstralen! 
Heerlijk toch?

Lieve groetjes,

JOYCE




13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke spulletjes allemaal! Dat maakt samen een erg mooie kraam. Hopelijk volgende keer meer bezoekers. Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow je kraam ziet er geweldig uit! Wat een leuke spulletjes bij elkaar. De theelichtjes zijn enig en ook de hartjes! Daar word je helemaal vrolijk van! Ik wens je een gezond 2013 zonder migraine! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig allemaal. Je kraam is PRACHTIG, leuk dat je zo enthousiast ben en over een tuinfair na dankt, echt leuk. Liefs Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke lange post, en wat zijn je spullen leuk zeg..een kraam vo met mooie eigengemaakte dingen...wow.
    je nchtje showt de poncho wel heel erg lief....een prachtmodel:)
    Fijn dat je weer even in blogland bent, ik wens jou ook een heel mooi en vooral gezond 2013.

    Een lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zeg je hebt inderdaad hard gewerkt samen met je gezin om zo'n prachtige kraam gevuld te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey schatje xx

    wat leuk om de foto's te zien met wat je allemaal gemaakt hebt en hoe de kraam eruit zag..TOP hoor!
    En wat een schattig & mooi nichtje heb jij zeg <3

    Op zoek naar een volgende braderie of fairtje? als het nou een beetje in de buurt is wil ik wel een keer mee komen helpen hoor....lijk me gezellig hihi....

    DIkke knuf

    Caabje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zus, het zag er allemaal spik en span uit. Een leuke eerste keer. En dat er maar vele mogen volgen.
    En je weet het...als je ons modelletje weer even nodig om je creaties te tonen, geef je maar een seintje.
    Groetjes X
    Je broer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,

    Jezelf weer overtroffen met al het moois wat je maakt!! ben trots op je!!

    Lieve groet en succes met je shop in 2013!!

    Lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh wat ben je druk geweest en wat is het prachtig geworden. Als je een keertje in de buurt staat op een marktje...laat je het me dan weten??
    Heel veel liefs,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moppie, wat heb ik genoten van je verhalen...... het is net alsof de tijd stil staat zo want in een vér verleden schreef je ook al zulke mooie verhalen :-)

    Je hebt schitterend spulletjes gemaakt, ik ben trots dat alles zo goed is verlopen en dat Ben en Jalan zo leuk mee hebben geholpen.
    Dikke kussiezzzzz van je ouwe vriendinnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuke dingen hebben jullie gemaakt!
    Het kraampje ziet er gezellig uit.
    Jammer dat het niet zo druk was.
    Groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Joyce,

    Meisje meisje wat kun je alles toch ontzettend goed omschrijven,
    heerlijk zoals je alles verteld..alleen dat is al geweldig op je mooie blog.

    Ja en dan jouw spulletjes...zo vrolijk, lief en mooi!
    Kind wat heb je toch een paar handjes van goud...wat jouw ogen zien maken
    je handen..ja dat is een gave hoor..
    En wat een eigen stijl heb je Joyce..dat is zo geweldig.

    Wat fijn dat jouw gezin er ook altijd voor je is...zo warm en bijzonder,
    kind dat moet je koesteren, je dochter...zo lief!!!

    Je stand was BEELDSCHOON...een lust voor ieders oog, meid wat zag het
    er feestelijk en vrolijk uit allemaal...die hartjes, die vrolijke potjes en ja dan
    je haakwerk...wauw..en zo kan ik nog wel even door gaan..

    Meis ik ben zo blij dat je lekker naar buiten gaat met je spulletjes..want dat
    is het ook waard...en mensen zullen zo van jouw spulletjes genieten..

    Lieverd...ik wens je alle liefs...
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kom bij toeval op je blog (zocht op Google afbeeldingen).. wat een leuk blog, je maakt mooie dingen!
    Blog je nog wel eens..? Of ben je er mee gestopt?

    Mocht je nog eens gaan bloggen.. je bent welkom bij mij: www.tbezigebijtje.blogspot.nl

    groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen